Middelfartdreng skifter til OB

05. juli 2024 kl. 10:41

U12 spiller Ethan Ponce, er blevet tilbudt et klubskifte til OB fra august 2024, og han bliver dermed en del af OB’s akademi.
Ethan flyttede fra Tommerup Boldklub til MG & BK som U9 spiller, og Ethan har gennem de sidste 3 år været et stort aktiv for vores dygtige årgang 2012 på både det sportslige og sociale plan. Ethan’s talent og dedikation bliver nu honoreret med et tilbud om et fuldt skifte til OB.
Ethan har været en del af Øens-hold samarbejdet mellem OB og de øvrige klubber på Fyn. Han har i årgangene fra U10-U12 deltaget i ATK+ træning hver fredag sammen med ca. 30 andre drenge fra hans årgang fra Fyn.
Som U12 dreng har Ethan hver mandag trænet sammen med ca. 20 udvalgte drenge på et sammensat Øens Hold, hvor der spilles træningskampe mod andre klubber fra Jylland og Sjælland, og ligeledes været på udlandsture.

Dette skifter viser endnu en gang vores gode samarbejde med OB og Øens Hold på tværs af Fyn.
“Når vi lykkedes med at udvikle spillere til næste niveau, er det også et tegn på, at den sportslige strategi bærer frugt,” hvilket formand Simon Gade uddyber.
“Vi er meget stolte over, at vi igen som klub kan levere dygtige spillere til OB's talentmiljø og det viser, at det store og hårde arbejde der hver uge foregår på banerne betaler sig. Vi er særligt glade for at vi kan forene det at være en breddeklub og stadig udvikle spillere til det højeste niveau i Danmark. Det er en vigtig del af vores selvforståelse, og det er derfor også dejligt, når vi ser det lykkes" fortæller Simon.
Vi ønsker Ethan et stort tillykke og alt muligt held og lykke på hans videre færd i OB.

Sune Valdemar Aabo Skotte fra årgang 2013 bliver en del af U12's Øens hold efter sommerferien.

Vi kan ligeledes dele at vores dygtige U11 dreng, Sune Valdemar Aabo Skotte bliver en del af Øens hold som U12 spiller efter sommerferien.

Som U12 spiller bliver ca. 20 udvalgte drenge sammensat på Øens Hold, hvor de hver mandag træner sammen, og spiller træningskampe mod andre klubber fra Jylland og Sjælland, og kommer på et par udlandsture. Et tilbud hvor drengene og deres forældre gradvis fået en større fornemmelse af hvad det betyder at være i og omkring OB’s akademi, og hvad det kræver af prioriteringer. Et samarbejde hvor det foregår over en længere periode, og hvor både OB og vores MG&BK-drenge får lov til at mærke efter, om det er det rigtige.
Det er en stor styrke i vores gode samarbejde via OB, Øens Hold på tværs af Fyn.
Der skal også lyde et meget stor tillykke til Sune, fortsæt det gode arbejde.